سرخط خبرها

اواخر هفته بارانی در خراسان رضوی | تداوم آلودگی هوای مشهد (١٣ دی‌ماه ١۴٠١)

  • کد خبر: ۱۴۳۲۰۴
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
اواخر هفته بارانی در خراسان رضوی | تداوم آلودگی هوای مشهد (١٣ دی‌ماه ١۴٠١)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به آلودگی هوای مشهد، گفت: از بعدازظهر پنجشنبه شاهد افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد در ‌استان خواهیم بود، به‌گونه‌ای که در بیشتر نقاط استان بارش باران رخ خواهد داد. 

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته نیشابور با کمینه دمای منفی ٨ درجه سردترین و خواف با بیشینه دمای ١٢ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار با ٣٢ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه طی روز گذشته دمای هوای مشهد بین منفی ٣ و ١٠ درجه گزارش شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در سردترین ساعات به صفر درجه و در گرم‌ترین ساعات به ١۴ درجه می‌رسد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا روز چهارشنبه جو نسبتا پایداری در استان برقرار است و در شهر‌های بزرگ و صنعتی همچون شهر مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی گفت: روند دمایی تا صبح پنجشنبه به نسبت روز‌های گذشته افزایشی است. از بعدازظهر پنجشنبه شاهد افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد در استان خواهیم بود، به‌گونه‌ای که در بیشتر نقاط استان بارش باران رخ خواهد داد. همچنین در نواحی سردسیر بارش به‌صورت باران و برف خواهد بود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد کیفیت هوای این کلان‌شهر در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۱۰۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. بیشترین بار آلودگی از ایستگاه پایانه امام رضا‌(ع) با عدد شاخص ۱۴۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.


در این شرایط احتمال بروز علائمی تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی در بیماران قلبی و سالمندان زیاد است؛ بنابراین افراد خیلی حساس، کودکان و افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و ریوی هستند باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->